Retourbeleid

Retourneren

Volg onderstaande stappen om de retourprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen:

  • Lees eerst de retourvoorwaarden of je de artikelen nog mag retourneren
  • Stuur een email naar couchynl@gmail.com met je ordernummer, welke artikelen retour gaan en de staat hiervan (ongeopend/geopend).
  • Pak je pakket netjes in en print zelf een label uit of zet het volgende adres op de doos: Couchy, Randweg-Zuid 36, 6021 PT Budel, Nederland
  • Geef je pakketje af bij het postkantoor.
  • Retour sneller verwerkt hebben? Stuur ons een mailtje, zodra deze gearriveerd is.

Retourvoorwaarden

Retourbeleid van 30 dagen: Je hebt 30 dagen na ontvangst van je artikel om een retour aan te vragen.

Om in aanmerking te komen voor een retour moet je artikel in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen, ongedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook de bon of het aankoopbewijs nodig.

We vragen, indien je het artikel uit de verpakking wilt halen, om te passen en te beoordelen, dit te limiteren tot 1 product per adres, in het kader van duurzaamheid.

Neem altijd contact op met de klantenservice voordat je een (geopende) retour terug stuurt.

Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via couchynl@gmail.com. Houd er rekening mee dat retouren moeten worden verzonden naar het volgende adres: Randweg-Zuid 36, 6021 PT Budel, Nederland

Als je retour wordt geaccepteerd, sturen we je een retourlabel en instructies over hoe en waar je je pakket naartoe kunt sturen. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder eerst een retour aan te vragen, worden niet geaccepteerd. Let op: als je land van verblijf niet Nederland is, kan de verzending van je goederen langer duren dan verwacht.

Mocht je twee identieke bestelling hebben geplaatst waarvan je één bestelling wil retourneren, krijg je altijd de bestelling met de laagste verkoopprijs geretourneerd.

Voor vragen over retouren kun je altijd contact met ons opnemen via couchynl@gmail.com.

Schade en Problemen

Controleer alsjeblieft je bestelling bij ontvangst en neem direct contact met ons op als het artikel defect is, beschadigd is, of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen, zodat we het probleem kunnen beoordelen en het recht kunnen zetten. Sommige soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals bederfelijke goederen (zoals eten, bloemen of planten), op maat gemaakte producten (zoals speciale bestellingen of gepersonaliseerde items) en persoonlijke verzorgingsproducten (zoals schoonheidsproducten). We accepteren ook geen retouren van gevaarlijke materialen, ontvlambare vloeistoffen of gassen. Neem contact met ons op als je vragen of zorgen hebt over jouw specifieke artikel.

Helaas kunnen we geen retouren accepteren voor artikelen in de uitverkoop of voor cadeaubonnen.

Omruilingen

De snelste manier om te zorgen dat je krijgt wat je wilt, is het artikel dat je hebt te retourneren. Zodra de retour is geaccepteerd, kun je apart een aankoop doen voor het nieuwe artikel.

Europese Unie 3 dagen bedenktijd Ondanks het bovenstaande, als goederen worden verzonden naar de Europese Unie, heb je het recht om je bestelling binnen 3 dagen om welke reden dan ook en zonder opgave van reden te annuleren of retourneren. Zoals hierboven vermeld, moet je artikel in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen, ongedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook de bon of het aankoopbewijs nodig.

Terugbetalingen

We zullen je op de hoogte stellen zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd om je te laten weten of de terugbetaling is goedgekeurd of niet. Als de terugbetaling is goedgekeurd, word je automatisch terugbetaald via je oorspronkelijke betaalmethode binnen 10 werkdagen. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling verwerkt en publiceert.

Als er meer dan 15 werkdagen zijn verstreken sinds we je retour hebben goedgekeurd, neem dan contact met ons op via couchynl@gmail.com.